Pàgines

dissabte, 23 de maig del 2009

Quan ningú escolta

Ja vaig veure, tal com venia enfilat, que en Romeu no portava bones intencions. Només ser davant meu, em va engegar:
"Amic, el temps és una màquina brutal, tot ho trinxa. Quan més t'hi oposes, més et xafa i t'ignora. Què vols que et digui, se'm fa difícil comprendre que, de fet, el temps no existeix! (Romeu fa una ben petita pausa) ... i posats a dir, el so tampoc existeix i tu, que dius que t'hi dediques, hauries de saber-ho: el so és una sensació i només hi ha so quan algú l'escolta. Si ningú està escoltant, res de res!"
I així, amb aquest to una mica impertinent i burleta, en Romeu va enfilar rambles avall.

El so no existeix. Només hi ha so quan algú l'escolta. Això em sonava, exactament, a la qüestió, gairebé metafísica, de quan cau un arbre al bosc i no hi ha ningú escoltant, farà algun so? He d'estudiar-m'ho bé i quan el torni a veure em sentirà.