Pàgines

dijous, 17 de juliol del 2008

Un tàndem pel cinema (una conversa)

rodatge de EL CANT DELS OCELLS
Jordi Ribas i Joan Pons formen un nou tàndem pel so de cinema. Són tècnics de gravació en els rodatges i, també, muntadors de so.

Un cop acabada la mescla de EL CANT DEL OCELLS, la pel•lícula d’Albert Serra, els hi vaig demanar de conversar tots tres, per aquest quadern. Va ser una xerrada oberta i molt col•loquial en el ritme i la manera de parlar:
Ricard Casals.- Aquesta és la segona pel·lícula en la qual he treballat amb vosaltres i em pregunto: Com heu arribat a muntar so de pel·lícules? Com heu arribat al món del cinema? Per voluntat pròpia, per alguna carambola...?

Joan Pons
.- Una mica de tot. Bé, primer de tot perquè vam estudiar cinema. Quan tenia dinou o vint anys vaig deixar el COU i em vaig posar a fer un curs de realització amb vídeo i vaig veure que m'agradava i vaig dir-me "vull fer alguna cosa més" i llavors vaig decidir d'estudiar cine...

Ricard
.- Cinema, en general?

Jordi Ribas
.- Bé, la carrera de cine. Sí, ja vaig entrar una mica pensant en fer so.

Ricard
.- I tu, Joan?

Joan
.- Jo vaig acabar el batxillerat i també estava bastant desubicat. L'únic que m'interessava una mica era el so, però no havia fet mai res. Havia tingut grups de música, de vegades havia gravat alguna cosa però tampoc tenia un especial interès pel cinema. I així, de casualitat, vaig fer les proves d'accés de l'escola de cinema i hi vaig entrar, però tampoc no n'estava gaire convençut. [...]

(Així comença la conversa)
Fotografia: rodatge de EL CANT DELS OCELLS, de Román G. Yñán.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Una entrevista agradable. Sobretot quan parlen del so de les pel·lícules.

A mi m'agrada el so "brut"... Estàs mirant l'escena i de cop el so satura i tu surts (perquè t'adones del micro)però també hi entres encara més. Aquells crits que no se d'onvenen tanta gent descontrol. I dic que això em fa estar allà que gairebé els toco. El meu company diu que l'he cagat. Hehehe segurament.

Gràcies per l'estona

Natàlia