SITUACIÓ
- Les tarifes "oficials" pels serveis dels estudis no es poden aplicar mai o s'han hagut d'abaixar considerablement.
- Els pressupostos pel so de les pel·lícules s'ha reduït brutalment.
- S'espera que es treballi més, més ràpid i més barat. Encara que pocs parlen de qualitat. Només de preu (no de "cost").
- Les feines de muntatge de so i mescles s'han de fer amb menys dies assignats.
- Els estudis acomiaden part del personal, sobretot tècnics de so (curiós, no?).
- Aquí encara no ha quallat del tot la figura del "freelance", però és possible que sigui una de les vies plausibles per als estudis de so.
- Demanar més eficiència en àrees creatives és contraproduent. La creativitat necessita temps.
- Molts tècnics de so dediquen temps personal a fer les feines, o fan hores extres que no saben quan cobraran. Hi ha molt treball extra que es queda "impagat" (i no facturat).
- Fer pre-mescles més llargues (en sales més barates).
- Dedicar més temps de muntatge: mescladors que editen, també?
- Educar els productors.
- Pressupostar apart els "deliveries" (materials finals de so que s'entreguen al client).
- Llogar els equips necessaris per fer feines grans.
2 comentaris:
En Australia tambien ??
La pregunta que me hago es ?? tambien alli hay estudios que regalan el motaje de sonido si hacen las mezclas en sus salas ??
Y asi un largo etc., casi para escribir un libro.
Me preocupan todas estas situaciones, pero mas me preocupa que se acabe convirtiendo todo esto en una costumbre, y el futuro del sector se convierta en esto.
Malos tiempos.
Salut
Ja ho veus, Alex! És un temps complicat. I crec que tens raó i el futur ja no serà mai com el passat. Serà ben diferent.
Salut!
Publica un comentari a l'entrada