Com que no sóc professor de res, preparar les classes ha sigut, sobretot, adonar-me del que costa saber què cal transmetre i com fer-ho, amb una certa coherència i eficàcia.
Em sembla que el que un prepara per fer les classes (i sempre és una mica més del que s'acaba fent) ha de ser de collita pròpia. Crec que no es pot manllevar. Si no ho "saps", si no ho fas "fet", si no ho has "viscut", no pots ensenyar res de debó. (Sí, sé que sona massa definitiu, però...)
Vaig preparar una sèrie de blocs:
- Gravar i escoltar: (1) A l'escola. (2) A l'exterior. (3) A l'interior. Objectes. (4) La veu.
- Art Sonor: Toni Schwartz, Francisco López, Knud Viktor i Hildegard Westerkamp.
- Visionar i comentar escenes dels films: Blockade (El Setge), Panic Room, Elephant, Snow falling on cedars, The Red Thin Line i Pa Negre.
- Programes i eines pel processar i editar so: DSP Quattro, ProTools.
- El procés de postproducció d'àudio.
- Els efectes de Sala (Foley fx) i la Banda Internacional (Music and Effects).
- So pels jocs (vídeo i ordinador).
- Visita a SONOBLOK, un estudi de postproducció de so.
2 comentaris:
Els teus alumnes ho deuen haver aprofitat molt. Es nota molt quan un professor està ensenyant quelcom que viu cada dia, i que li agrada, és clar.
La tècnica per fer una feina es pot aprendre. Sembla, però, que una certa "passió" per fer aquesta feina, no és tan fàcil d'"aprendre". Segurament es pot estimular, fer crèixer i mantenir.
Salut!
Publica un comentari a l'entrada