Quin és el panorama actual, quan bona part de les transaccions es fan en línia (online)? Quines fórmules han anat sorgint per gravar el material musical, per donar-lo a conèixer, per distribuir-lo i per vendre'l? Com treure'n profit, guanyar-se la vida i preparar la jubilació...?
Amb la base de les 3 consideracions següents:
- Els costos dels enregistraments han disminuït fins gairebé el zero.
- Els costos de la fabricació i la distribució s'apropen a zero.
- Fer gires no és tan sols promoció.
- Equity deal. L'artista és una marca, propietat d'una empresa que ho dirigeix tot.
- Standard distribution deal. La companyia de discos paga la gravació i es queda els drets, per sempre. També s'ocupa de la fabricació, la distribució i la publicitat.
- License deal. L'artista té els drets de la gravació que cedeix per un temps a la companyia, que fa la resta.
- Profit-sharing deal. Beneficis a parts iguals.
- Manufacturing and distribution deal. L'artista ho fa tot, menys la fabricació i la distribució.
- Self-distribution model. L'artista ho fa tot: escriu, produeix, toca, grava o paga la gravació, la fabricació i distribueix.
- Que ha exagerat força al dir que els costos dels enregistraments eren gairebé zero.
- Que hi ha un nou model (el setè) de distribució de la música: 7. Fan Supported Label/Distribution. On es demana als fans que contribueixin, amb les seves aportacions prèvies, a fer un nou disc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada