Pàgines

dimecres, 27 de febrer del 2008

Apunts sobre el so i la mescla de pel·lícules

Quan hi ha poc so, el públic - al cinema - escolta més i es mou poc (al seu seient).

Arrencar una pel·lícula amb un nivell alt de so (sigui o no música) pot ser contraproduent. Algú, a la cabina de projecció, pot decidir baixar el nivell d'amplificació de l'àudio i fer perillar la intel·ligibilitat del diàleg de la resta del film.

Després d'uns dies mesclant, hi ha una acomodació de les maneres de treballar i comencem a saber si podem demanar més un de l'altre (el muntador de so al mesclador, el mesclador al muntador de so). També comencem a saber quan i com podem demanar-ho. El respecte mutu fructifica.

2 comentaris:

Carme Miró ha dit...

Hola Ricard,
Em fascinen les activitats que fan el sonidiste, el muntador de so, el mesclador de so...aprendre a escoltar des de diferents punts d'oïda...

Gràcies, Ricard.

Ricard Casals Alexandri ha dit...

Són, o haurien de ser, activitats complementàries. Van seguides en el temps i s'entrellacen. Cap és més important que l'altra... com en tot, no?

Salut