Pàgines

dilluns, 4 de febrer del 2008

Mapa Sonor de Barcelona

mapa sonor de Barcelona
Després d'uns quants dies (i nits) de batallar-m'hi i de comentar-ho amb amics, arrenca el projecte d'un Mapa Sonor de Barcelona.

D'inici, aquest mapa sonor és modest i personal, però hi ha la voluntat d'enriquir-lo amb sons i ambients caçats per tot arreu. Una mica d'aventura.

Sempre hi ha qüestions pendents per anar mastegant. Perquè de mapes sonors n'hi ha de moltes menes...

Per fer-lo he usat: Map Maker i Google Maps API.

5 comentaris:

Anònim ha dit...

Amb Google maps es pot muntar tota una guia sonora.
A vegades tinc que explicar que té d'interessant el paisatge sonor, ja que molta gent no li dona cap importància, i tinc que utilitzar exemples de webs estrangeres. Ara utilitzaré el teu mapa sonor. Potser els serà més familiar.
Jo porto un temps intentat trobar una bona aplicació de Google maps, per fer una guia acústica, però amb el tipus de programació meva encara no l'he trobat. En el meu cas més que escoltar el paisatge sonor és explicar la rellevància de certs llocs, des d'un punt de vista acústic. De fet ara estic començant amb les galeries de rumors.

Salut.

Ricard Casals Alexandri ha dit...

David, He fet aquest mapa sonor amb MAP MAKER:

(http://mapmaker.donkeymagic.co.uk/).

Després d'unes quantes proves no resulta difícil. I MAP MAKER és gratuït.

La feina és la de triar els sons, editar-los i empaquetar-los per deixar-los a un servidor.

Jo uso DEWPLAYER.SWF com a reproductor de so. Està ben documentat, fàcil d'aplicar.

Tries un lloc, a "dins" hi ha d'anar el petit codi del DEWPLAYER, i es crea la marca.

Quan tens vàries marques en el mapa, el programa et genera un codi per insertar a la pàgina web que contindrà el mapa.

Potser ja ho saps fer i no et cal tot aixó. Si vols més detalls ho puc fer més extens. I jo no sé res de programar. Ho faig tot a través del "prova i error"...

Salut!

Anònim ha dit...

Jo tampoc hi entenc de programar. Tinc un amic que em fa de webmaster i ell controla aquestes coses. Ho miraré per veure si és compatible amb Joomla, que és el gestor de continguts que tinc.

Merci.

quim ha dit...

Molt interessant aquest projecte. No m'he pogut estar de premiar el teu bloc. Passa't pel "Diumenja'm" (http://diumenjam.blogspot.com) i ho veuras.

Ricard Casals Alexandri ha dit...

quim,

molt agraït pels teus vots.

desconeixia aquestes mogudes (dels premis) però és agradable constatar que en algun punt, algú es passeja pel quadern i escolta i llegeix... molt agradable.

salut més que mai!